گوشی هوشمند ایرانی
سلام دوستان
یه نفر میره یه گوشی بخره پول خوبی هم داشت . صاحب مغازه یه گوشی جدیدی رو پیشنهاد میده خیلی هم ازش تعریف و تمجید می کنه که سرعتش خوبه و تمام نرم افزارها رو می خونه و سیستم عامل خوبی داره و از این حرف ها،وقتی صحبت های موبایل فروش تموم میشه مشتری می پرسه: مارکش چیه؟ وقتی صاحب مغازه نوع و مدل گوشی و شرکت سازندش رو میگه طرف با تمسخر میگه بابا این گوشیا که سابقه خوبی ندارن بعد خودش یه نوع گوشی که از اول امتحانش رو خوب پس داده درخواست میکنه و همونه می گیره.

ببینید! عصمت پیامبرا باید قبل از بعثت و شروع رسمی پیغمبریشون باشه و گرنه اگه قبل از بعثت آدمی باشن که کارهای زشت و گناه ازشون سر بزنه یا در روابط اجتماعی اشتباهاتی داشته باشن مردم اعتماد قطعی به پیامبرا حتی بعد از بعثت هم نمی کنن چون سابقه عصمت رو ندارن و همواره با شک و تردید به ایشون نگاه می کنن .
علاوه بر اینکه چه تضمینی هست که در ادعای بعثت اشتباه نداشته باشن چون اگه قبل از بعثت معصوم نباشن شاید هر لحظه در خود ادعای بعثت هم اشتباه بکنن.

 در این صورت غرض خداوند از فرستادن پیامبرا (هدایت مردم)از بین می ره و به اصطلاح نقض غرض میشه و فرد عاقل حکیم-چه برسه به خدا- کاری نمی کنه که به غرضش نرسه.
پس خلاصه برای اطمینان کامل مردم به پیامبرا و تامین غرض هدایت از ناحیه خدا باید پیامبرا قبل از بعثت نیز معصوم باشن.

 

منبع: سفیران نور